Skolevejen

Mou skole ligger mellem Ny Høstemarksvej og Dokkedalvej i den sydlige ende af byen.

På Dokkedalvej er der lavet hastighedsdæmpende foranstaltninger, og på Ny Høstemarksvej er der anlagt bump.

Sådan færdes du omkring skolen:

Fra Gl. Egensevej kan en markvej benyttes som stiforbindelse til Dokkedalvej. Dokkedalsvej kan krydses ved plejehjemmet, hvorfra der er adgang til skolen via en stiforbindelse.

Cyklende fra Dokkedal og den vestlige del af Mou opfordres til at krydse Dokkedalvej ved plejehjemmet og benytte stien, frem for at køre via T-krydset ved Ny Høstemarksvej.

Kører du dit barn til skole skal du benytte en af de to anbefalede afsætningspladser syd for skolen ved henholdsvis plejehjemmet og busvendepladsen. Fra plejehjemmet kan stien bag plejehjemmet benyttes på det sidste stykke vej til skolen.

Skolens parkeringsplads må ikke benyttes til afsætning.

Alle folkeskoleelever har ret til gratis transport til og fra skole, hvis de går på distriktsskolen, og skolevejen har en vis længde.  Transport til skole (aalborg.dk)