Værdisæt

Kerneopgave og værdier for Mou Skole.

Mou Skole er kendetegnet ved:

• At vi har høje ambitioner på alle børns vegne
  • At vi ser alle børn som en ressource
  • At vi vægter mangfoldigheden

Mou Skoles kerneopgave er:

Understøtte, udfordre og udvikle børnenes faglige og sociale kompetencer, så de får mod på at begå sig i verden og kan opfylde deres potentiale som livsduelige mennesker, der mestrer at møde udfordringer åbent, nysgerrigt og konstruktivt.

I vores arbejde med kerneopgaven vægter vi:

• Samarbejde på tværs af klassetrinene i afdelingerne for at styrke venskaberne og relationen mellem eleverne på tværs
  • P-fags ordning i mellemtrinet. Eleverne på 4.-6. klasse arbejder på tværs af klassetrinene i de praktiske fag (Billedkunst, Håndværk & Design, Musik,
  • Madkundskab og Idræt).
  • To-lærer ordning i alle klasser, med en ekstra lærer i en dansk og matematik, hvor eleverne deles i hold.
  • I skoleåret har vi rullende fag dage i udskolingen.
  • Elevinddragelse gennem vores elevråd.

På hele skolen lægger vi stor vægt på godt samarbejde med de lokale foreninger og institutioner. Vi samarbejder med børnehaven om MINI-DUS, med borgerforeningen og kirken om lokale tiltag og med Lille Vildmose Centeret om det unikke naturområde Mou Skole er placeret i.