Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Administrative og teknisk service, pejlemærker

  • Sikre løbende refleksion over praksis
  • Fælles sprog vi kan spejle praksis i
  • Fælles retning
  • Kvalitetetssikring
  1. Jeg er opmærksom på, at mine opgaver bidrager til kerneydelsen - elevernes læring og trivsel - frem for at være i mål i sig selv.
    Fx prioriterer jeg efter, at administrative processer og opgaver tilrettelægges, så de så vidt muligt understøtter den overordnede pædagogiske opgave og har eleverne i fokus. 
  2. Jeg er bevidst om min rolle som skolens ansigt udadtil og møder alle med positive forventninger. 
    Fx arbejder jeg målrettet for, at administrationen er let tilgængelig for dem, der søger kontakt, og at vi møder alle elever, forældre, kolleger og gæster med overskud og tålmodighed. 
  3. Jeg tager medansvar for mit teams samlede opgaver, og bidrager til at mit team præges af positiv energi. 
    Fx deltager jeg aktivt i sparring og bidrager til at sikre, at opgaverne prioriteres og fordeles hensigtsmæssigt og solidarisk. Jeg ser det ikke som mine, men som vores opgaver. 
    Jeg har mod til at træde ind i arbejdssituationer, jeg ikke har erfaring med, når der er behov for det, og jeg har tillid til, at min indsats bliver anerkendt. 
  4. Jeg har fokus på min egen og kollegers fælles læring.
    Fx opsøger jeg selv nye kompetencer og deler beredvilligt min viden og erfaringer med mine kolleger mhp. at styrke alles evne til at løfte opgaverne i fællesskab. 
  5. Jeg tager initiativ og udfordrer rutiner, systemer, kolleger og ledelse mhp. at sikre procesoptimering og professionel opgaveløsning af høj kvalitet. 
    Fx er jeg opsøgense ift. nye metoder og foreslår nye arbejdsgange, når jeg oplever, at noget ikke fungerer optimalt.
  6. Jeg bidrager aktivt til et trygt og udviklende arbejdsmiljø ved at give både mig selv og andre plads til at lære af vores fejl og succeser. 
    Fx fortæller jeg åbent om fejl, jeg har begået og sørger for at bringe dem frem, så vi sammen kan lære af dem. 
  7. Når jeg er på arbejde, har jeg fokus på min professionelle opgaveløsning.
    Fx lader jeg hverken mine egne eller kollegers private problemstillinger tage min opmærksomhed i arbejdstiden.